Az alábbi leírásban a lemezfelnik, acélfelnik pár főbb parmétereit szedtük össze:
Példa : 6 ½ J x 15 H2 ET 37, 5x98
![felni4.jpg](/static/images/keptar/1/8-s.jpg)
Magyarázat:
6 ½ | Lemezfelni, keréktárcsa szélessége collban (Képen a 3-as jelölés) |
J | Kerékpánt-perem magasságának és körvonalának jelzőbetűje, a B jelölés az alacsonyabb peremalakot jelenti |
x | Egyrészes, mélyágyazású lemezfelni, acélfelni |
15 | Lemezfelni átmérő collban (Képen a 2-es jelölés) |
H2 | Lemezfelni profil a külsö és belső oldalakon peremvédővel |
ET 37 | Besajtolás mélysége mm-ben. Ez a lemezfelni középvonala és a féktárcsára illeszkedő kerékagy közti távolság |
5x98 | Rögzítő furatok száma és azok távolsága (Képen az 1-es jelölés) |
Az alábbi leírásban a gumiabroncsok főbb parmétereit mutatjuk be:
![Gumi magyarázat - 1.](/static/images/keptar/1/11-s.jpg) | Viking City Tech | A Viking a márka, míg a City Tech a típusa a gumiabroncsnak. |
![Gumi magyarázat - 2.](/static/images/keptar/1/12-s.jpg) | Made in Portugal
| A gyártás helye. |
![Gumi magyarázat - 3.](/static/images/keptar/1/19-s.jpg) | DOT AFNR AV67 0111
| A DOT számból a lényeg, az utolsó 4 (2000 előtt gyártott gumiknál 3) számjegy, mely a gyártás idejét jelöli hónap év formátumban. A képen látható abroncson ez 0111, ami 2011 első hetét jelenti. |
![Gumi magyarázat - 4.](/static/images/keptar/1/13-s.jpg) | 165/70 R 14 81T Radial Tubeless | Az első szám 165 a gumi szélességét jelöli mm-ben, az utána a per után következő 70-es szám a szélességhez viszonyított magasságát, ami a képen látható gumi esetében 70, azaz 70%. Az ez után következő R a radiál felépítést jelzi. A következő 14-es szám a gumi átmérőjét, melyet colban kell érteni (14"), végül a 81T a sebesség indexet jelzi. |
![Gumi magyarázat - 5.](/static/images/keptar/1/14-s.jpg) | Max Load | Terhelhetőség kg-ban, ennél a guminál 462 Kg. |
![Gumi magyarázat - 6.](/static/images/keptar/1/15-s.jpg) | Treadwear Traction Temperature | Treadwear: kopási viszonyszám Traction: vonási képesség (mennyire csúszik nedves úton, 64km/h ról megfékezve mérik) Temperature: hőálló képesség (sebesség index) Próba padon mérik. Mindhárom jelölés amerikai szabvány. Nálunk 2012-től bevezették a gumi cimkézését, lásd lejjebb! |
![Gumi magyarázat - 7.](/static/images/keptar/1/16-s.jpg) | M+S | A gumi jellege M+S (mud and snow) a téli, M+S kiegészítve Four Season vagy All Season-nal négy évszakos. A nyári abroncsokat külön nem jelölik. |
![Gumi magyarázat - 8.](/static/images/keptar/1/18-s.jpg) | Nyíl INSIDE OUTSIDE | Amennyiben nyilat lát a gumi oldalán, az azt jelenti, hogy forgásirányos, ha nincs nyíl és asszimetrikus a minta, akkor OUTSIDE (külső), vagy INSIDE (belső) felirat található. Első esetben a gumin látható nyílnak a menetirány felé (előrefele) kell mutatnia, utóbbi esetben a gumi INSIDE felíratú felének belül, míg az OUTSIDE-nak kivül kell látszania. |
![Gumi magyarázat - 9.](/static/images/keptar/1/17-s.jpg) | Ricostruito Remould Reinforced | Ricostruito Remould jelzés futózott, míg a Reinforced erősített gumiabroncsot jelez. |
![Gumiabroncs cimke](/static/images/keptar/1/20-s.jpg) | Címke | Egy EU-rendelet szerint 2012 novemberétől a gumiabroncsokat címkézni kell, hasonlóan, mint a háztartási gépeket. A rendelet célja a vásárlók megfelelő, összehangolt tájékoztatásán túl a biztonságos, energiatakarékos és környezetet kevésbé terhelő abroncsok használatának előmozdítása. A rendelkezés minden 2012 júniusa után gyártott, az EU területén újonnan értékesített személyautó, SUV, kishaszongépjármű és teherautó gumiabroncsra vonatkozik; nem tartoznak viszont a hatálya alá többek közt az újrafutózott, off-road, verseny- és oldtimer gumik, valamint az ideiglenes használatra szánt tartalék abroncsok. |